Nagyon röviden megpróbáljuk összefoglalni, mit érdemes szem előtt tartani. A közösségi médiák legnagyobb vezércsele, hogy ingyenesen kínálják felületüket a vállalkozások számára. Viszont, ha a követőtábort növelni szeretnénk, vagy meg szeretnénk szólítani a már meglévőt, akkor bizony rá kell jönnünk, ez mind-mind pénzbe kerül. Technikai lízingeljük a Facebook-on jelenlévő érdeklődőket.
Amennyiben nem költünk, a Facebook algoritmusa dönti el, hogy kik és hányan látják organikusan bejegyzéseinket. Természetesen lehet készíteni virális tartalmakat, de ez a cégek elenyésző százalékának jön össze és legalább annyiba kerül mint egy nagy volumenű hirdetés.
Az organikus megjelenítésekkel kapcsolatban abban biztosak lehettek, hogy a közösségi média algoritmusa nem az alapján dönti el hogy ki látja a bejegyzésetek, hogy kik a legértékesebb vásárlóid. Helyette inkább azoknak jeleníti meg akik nagy valószínűséggel valamit reagálnak a bejegyzésedre. Arról nem beszélve milyen súlyos korlátok közé szorít a platform az ügyfelekkel való kommunikáció, kreatív ötletek vagy hirdetési szabadság terén.
A fentiekkel ellentétben egy jó weboldal bizony pénzbe kerül, viszont az oldalon keresztül gyűjtött érdeklődő adatbázis a sajátunk. Sokkal összetettebben kezelheted potenciális és meglévő vásárlóidat mint gondolnád. A meglévő adatbázisodra történő kifinomult kommunikáció vagy kampány lényegesen olcsóbban kivitelezhető, mint bármilyen más marketing tevékenység és eredményesebb is. Amíg a weboldaladat böngészik nem fogja más hirdető elvonni a figyelmet cégedről mint például a Facebook-on. Kire bízod a céged online jelenlétét? A közösségi médiára vagy a saját weboldalra? A BIG DATA korában egy frissen és precízen karbantartott érdeklődői és vásárlói adatbázis többet ér az aranynál.